Zároveň jde o užitečný nástroj pro rodiče, kterým mohou zadávat svým dětem různé domácí úkoly a povinnosti a motivovat je k jejich plnění prostřednictvím vybraných odměn. Na úkoly je možné nastavit alarmy (budíčky) a náramek pak zvukovým signálem a zvoleným obrázkem i textem dětem sdělí, že je např. čas na psaní domácích úkolů do školy nebo si jít vyčistit zuby a spát. Za každý splněný úkol děti dostanou určitý počet virtuálních penízků - zlatých mincí, které si po našetření dostatečného množství mohou proměnit ve vybranou odměnu.
APLIKACE VIVOFIT JR.
K plnohodnotnému zprovoznění náramku je potřeba mobilní telefon s nainstalovanou aplikací
vívofit jr., která je ke stažení zdarma pro telefony se systémem
Android a iOS. Aplikaci má pod kontrolou rodič. Při prvním spuštění vytvoří virtuální rodinu, ke které se mohou připojit všichni členové skutečné rodiny se svými zařízeními Garmin a následně porovnávat své dosažené výsledky. Každému dítěti vytvoří v aplikaci profil se jménem (to se následně bude zobrazovat i na displeji náramku), obrázkem nebo fotkou a spáruje náramek vívofit junior s telefonem prostřednictvím bezdrátového připojení bluetooth. Od této chvíle začne být náramek plně aktivován a kdykoliv je v dosahu rodičova telefonu, může dojít k synchronizaci a přenosu uložených dat mezi telefonem a náramkem.
KROKY, AKTIVNÍ MINUTY A SPÁNEK
Náramek funguje jako krokoměr, počítá kolik kroků děti za den nachodí a jak si vedou v porovnání ostatními členy rodiny. Počítá také, kolik minut denně se děti věnují zdravému pohybu a prozradí zda a kolikrát splní minimální 60 minutový denní cíl. Rodiče vidí ve svém mobilu graf s časovou osou a mají tak přehled kdy jsou jejich děti nejaktivnější a kdy naopak mají pohybu méně. Mají-li děti náramek na ruce i během noci, uvidí rodiče v aplikaci jak délku, tak i kvalitu spánku - čas strávený v hlubokém spánku, lehkém spánku, či případně aktivitu během noci, kdy se dítě probouzí ze spaní a nemůže spát.
VIRTUÁLNÍ DOBRODRUŽSTVÍ
Tak, jak děti plní aktivitu ve skutečnosti, posouvají se příběhem i jako virtální hrdinové v dobrodružné hře.
Podle toho, jaké jsou motivy obrázků na náramku, takový bude i příběh virtuálního dobrodružství. Např. je-li náramek s motivy Hvězdných válek, vžije se jeho malý majitel do role malého robůtka BB-8, který se ocitl opuštěný na pouštní planetě a má za úkol dostat se k vesmírné lodi, která ho dopraví zpět domů. Než se tak ale stane, musí cestou překonat spoustu překážek a splnit mnoho úkolů. Každý úkol mise rovná se posun o jeden krok na virtální mapě dobrodružného příběhu. Čím dále se děti ve hře dostávají, odměňuje je hra odznáčky, vyznamenáními a obrázkovými motivy, které se budou zobrazovat na displeji náramku.
Pokud děti splní každý den v reálu alespoň 60 aktivních minut, posunou se na mapě virtuálního příběhu o jeden krok vpřed. Příběh se odehrává v mobilní aplikaci, na rodičích tak je, aby dětem do příběhu umožnil nahlédnout a těm menším jej přečetli či převyprávěli.
ÚKOLY A ODMĚNY
Další podstatnou funkcí náramku jsou domácí úkoly (povinosti) a odměny za jejich plnění. Rodiče mají v aplikaci na výběr z mnoha přednastavených povinností, které dětem dají za úkol, nebo mohou vytvořit a pojmenovat vlastní dle svého uvážení. Může to být např. úklid hraček, pomáhání v kuchyni, cvičení na hudební nástroj, luxování a podobně. Dále nastaví, jak často mají děti svou povinnost plnit, např. každý den, jen o víkendu, ve vybrané dny atd. Volitelně lze nastavit i alarm na určitý čas, náramek tak děti pípáním a obrázkem s textem na displeji upozorní, že je právě teď čas nakrmit křečka, napsat úkoly do školy nebo vyčistit si zoubky a jít spát. Každá povinnost je ohodnocena dle uvážení rodičů určitým počtem virtuálních penízků - zlatých mincí. Rodiče v aplikaci odškrtnou splněný úkol a dětem se hned v zápětí na displeji náramku ukáže, kolik mincí jim přibylo. Nastřádané mince si děti mohou následně proměnit za některou z odměn, které opět vyberou a nastaví v aplikaci rodiče dle svého uvážení - může to být kapesné nebo třeba nová hračka, zmrzlinový pohár, společný den v zábavním parku či v ZOO, návštěva kina a další. Každá z odměn samozřejmě může být oceněna jinou hodnotou (počtem) mincí.
ŘEMÍNKY
Náramky vívofit junior2 se standardně nabízejí s dvěma velikostmi řemínků: menší natahovací bez přezky (Stretch) pro obvod zápěstí do 147mm (pro děti ve věku přibližně 4-7 let) a větší nastavitelné s přezkou pro obvod zápěstí 130-175mm (pro děti ve věku přibližně od 6 let a více). Přístroj je však kompatibilní i s "dospěláckými" řemínky pro vívofit3.
Náramky jsou odolné a vodotěsné, děti se s nimi mohou sprchovat i plavat v bazénu. Není potřeba je nabíjet, na vyměnitelnou baterii vydrží více jak 1 rok provozu.